موسلی چیست؟ تفاوت آن با گرانولا

موسلی و گرانولا هر دو غلات مبتنی بر جو دوسر هستند که به عنوان یک غذای مغذی توسعه یافته اند. هر دو نوع غلات حاوی تقریباً یکسان هستند.

برخی از ترکیبات رایجی که در موسلی و گرانولا یافت می شوند عبارتند از جو دوسر، آجیل (مانند گردو یا بادام)، میوه های خشک، زغال اخته، زردآلو، خرما و دانه ها (مانند چیا، کنجد یا دانه های کتان).

غلات دیگر مانند جو، کینوا یا ارزن نیز می توانند شامل شوند. هر دو نوع غلات برای شخصی سازی بسیار ساده هستند. شما می توانید این کار را با اضافه کردن مواد دلخواه خود مانند آجیل یا میوه های تازه انجام دهید.

تفاوت موسلی و گرانولا

 

گرانولا چیست؟

گرانولا یک غلات پخته است که معمولاً غلات، شیرین کننده ها و روغن را مخلوط می کند تا همه چیز را با هم نگه دارد. درست از کیسه قابل خوردن است.

گرانولا یک غلات صبحگاهی محبوب است که از جو دوسر، بادام خرد شده، عسل، میوه های خشک منجمد و فیبر پری بیوتیک تهیه می شود. این در طیف وسیعی از طعم‌ها، از بدون گلوتن تا کم قند و غنی‌شده با مواد غذایی فوق‌العاده وجود دارد.

 

موسلی چیست؟

موسلی یک غلات پخته نشده است که از غلات، مغزها، دانه ها و میوه ها تهیه می شود. این یک جایگزین صبحانه مغذی است که از مواد مختلفی از جمله بادام، نخود فرنگی، میوه های خشک و غیره تشکیل شده است و پایه ای از جو و غلات کامل دارد.

این یک وعده صبحانه پر مصرف در سراسر جهان است. موسلی را می توان به صورت گرم یا سرد میل کرد. مواد موسلی، بر خلاف گرانولا، پخته نیستند، یعنی تازه و شل هستند. معمولاً یک شب در شیر یا آب میوه خیس می شود و خنک سرو می شود.
گرانولا چه تفاوتی با موسلی دارد؟

بزرگترین تمایز در نحوه تهیه و سرو آنها است. موسلی را می توان سرد (پس از خیساندن در مایع) یا گرم شده (پخته در مایع در حال جوش) سرو کرد. از طرف دیگر، گرانولا همیشه سرد، همراه با پاشیدن شیر یا روی ماست یا حتی به عنوان یک میان وعده به تنهایی خورده می شود.
نحوه خوردن گرانولا در مقابل موسلی

گرانولا و موسلی را می توان مانند جو دوسر گرانولا برای صبحانه مصرف کرد، اما می توان آنها را به عنوان میان وعده یا دسر نیز مصرف کرد.

موسلی را می توان پس از خیساندن آن در شیر یا ماست میل کرد که هر جو دوسر را پر می کند و غذای خامه ای مانند جو دوسر یک شبه درست می کند. همچنین وقتی خام با ماست، روی نان تست یا سیب زمینی شیرین یا در شیر مصرف شود، خوشمزه است.

اکثر مردم گرانولا را به شکل پارفی ماست همراه با ماست و میوه می خورند. با این حال، می‌توانید آن را به روش‌های مختلفی مصرف کنید (مانند گرانولا یا به‌عنوان رویه‌ی ترد روی بلغور جو دوسر).

 

مزایای سلامتی گرانولا در مقابل موسلی

موسلی و گرانولا هر دو غلات مبتنی بر جو دوسر هستند که سرشار از بتا گلوکان هستند. بتا گلوکان ها رایج ترین شکل فیبر موجود در جو دوسر هستند.

آنها محلول هستند، به این معنی که وقتی با آب مخلوط می شوند ژل ایجاد می کنند و سلامت روده را تقویت می کنند، کاهش وزن را تحریک می کنند و سطح قند خون، کلسترول و فشار خون را کاهش می دهند.

اسیدهای چرب تک غیراشباع و چند غیراشباع در مغزها و دانه ها وجود دارند که در گرانولا و موسلی یافت می شوند. از آنجایی که آنها برای قلب سالم هستند، به به حداقل رساندن عوامل خطر بیماری قلبی کمک می کنند.

موسلی همچنین ممکن است قندها و میوه‌های خشک اضافه‌شده داشته باشد که باعث کاهش مواد مغذی غلات و در عین حال افزایش محتوای کالری آن می‌شود.

علاوه بر این، بسیاری از جوهای گرانولا موجود در بازار سرشار از روغن های سالم و قند افزوده کمی هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برچسب روی تمام غذاهای خریداری شده از فروشگاه را بررسی کنید تا ببینید سالم هستند یا خیر.

 

در مجموع

از بسیاری جهات، گرانولا و موسلی، از جمله مواد تشکیل دهنده و فواید سلامتی، به طور قابل ملاحظه ای مشابه هستند. بزرگترین تفاوت در نحوه تهیه و خوردن آنهاست.

گرانولا با شیرین کننده های اضافی مانند عسل یا شربت و همچنین میوه های خشک پخته می شود. از طرف دیگر موسلی به صورت نپخته خورده می شود و فقط شامل میوه های خشک است. امروزه در بسیاری از خانواده ها هر دو جایگزین صبحانه سالم محسوب می شوند.

بلغور جو دوسر گرانولا و موسلی هر دو مزایای سلامتی دارند و می توانند برای مدت طولانی احساس سیری بیشتری داشته باشید. و می توانید هر زمان که خواستید آنها را بخورید – برای صبحانه یا میان وعده – تا از مزایای آن بهره مند شوید.

در نهایت، خواندن برچسب ها و لیست مواد تشکیل دهنده هنگام انتخاب بهترین مورد برای شما بسیار مهم است.

 

خرید موسلی | خرید گرانولا